Yeşilay'dan Kritik Uyarı: Alkol Tüketiminde Güvenli Sınır Yok

Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, Dünya Sağlık Örgütü verilerine dayanarak alkol tüketiminde 'güvenli bir alt limit' bulunmadığını vurgulayarak toplumsal farkındalık çağrısında bulundu.

Jun 24, 2026 - 16:00
Yeşilay'dan Kritik Uyarı: Alkol Tüketiminde Güvenli Sınır Yok
Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, alkolün insan sağlığı üzerindeki yıkıcı etkilerine dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulundu. Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) son yıllarda gerçekleştirdiği kapsamlı araştırmaların, alkol tüketimi konusunda ezber bozan bir gerçeği ortaya koyduğunu belirten Dinç, 'güvenli bir alt limit' kavramının bilimsel bir karşılığı olmadığını ifade etti. Dinç, 'Şu kadar kullanırsanız güvenli, bu kadar kullanırsanız zararlı diye bir ayrım yapmak mümkün değil. Alkolün her miktarı vücut için potansiyel bir risk taşıyor' dedi. Konuşmasında toplumun alkol kullanımına yönelik algısını değiştirmesi gerektiğine vurgu yapan Doç. Dr. Mehmet Dinç, özellikle sosyal içicilik adı altında yaygınlaşan tüketim alışkanlıklarının ciddi sağlık sorunlarına davetiye çıkardığını belirtti. Alkolün sadece karaciğer değil, beyin fonksiyonlarından kalp sağlığına kadar tüm sistemler üzerinde tahribat yarattığını hatırlatan Dinç, 'Güvenli bir alt limit olmadığı için büyük bir teyakkuza ihtiyaç var. Toplum olarak bu konuda çok daha dikkatli ve bilinçli hareket etmeliyiz' ifadelerini kullandı. Yeşilay olarak önleyici hizmetlere odaklandıklarını belirten Dinç, genç nesillerin alkolün zararları konusunda daha erken yaşlarda eğitilmesi gerektiğini savundu. Sağlık otoritelerinin uyarılarının ciddiye alınması gerektiğini belirten Genel Başkan, alkolsüz bir yaşamın hem bireysel hem de toplumsal refah için en güvenli yol olduğunu bir kez daha yineledi.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü