Fransa Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde (KDC) görev yaptıktan sonra ülkeye dönüş yapan bir Fransız doktorda Ebola virüsü tespit edildiği bildirildi. Yetkililer, söz konusu vakanın Fransa sınırları içerisinde kayıtlara geçen ilk Ebola vakası olduğunu doğruladı. Hastanın teşhis konulmasının hemen ardından özel donanımlı bir sağlık merkezinde karantinaya alındığı ve tedavi sürecinin titizlikle yürütüldüğü belirtildi.
Bakanlık yetkilileri, virüsün yayılma riskini minimize etmek amacıyla hastanın temas ettiği kişilerin belirlenmesi için geniş kapsamlı bir 'filyasyon' çalışması başlattı. Kamuoyunu sakin olmaya davet eden sağlık otoriteleri, Ebola'nın hava yoluyla değil, doğrudan temas yoluyla bulaştığını hatırlatarak, gerekli tüm önleyici tedbirlerin alındığını vurguladı. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ile koordineli bir şekilde hareket eden Fransız sağlık birimleri, ülkeye giriş yapan yolculara yönelik tarama prosedürlerinin gözden geçirilebileceğini ifade etti.