Fransa'da İlk Ebola Alarmı: Kongo'dan Dönen Doktorda Virüs Tespit Edildi

Fransa Sağlık Bakanlığı, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nden ülkeye dönen bir doktorda Ebola virüsü saptandığını duyurdu. Sağlık otoriteleri vakayı kontrol altına almak için geniş çaplı önlemler başlattı.

Jun 24, 2026 - 16:30
Fransa'da İlk Ebola Alarmı: Kongo'dan Dönen Doktorda Virüs Tespit Edildi
Fransa Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamada, Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde (KDC) görev yaptıktan sonra ülkeye dönüş yapan bir doktorda Ebola virüsü tespit edildiği bildirildi. Yetkililer, söz konusu kişinin virüsün belirtilerini göstermesinin ardından derhal karantinaya alındığını ve tedavi sürecinin özel bir izolasyon ünitesinde başlatıldığını belirtti. Fransa'da ilk kez görülen bu vaka, sağlık birimlerini alarma geçirdi. Bakanlık yetkilileri, virüsün yayılma riskini minimize etmek adına hastanın son dönemde temas kurduğu kişilerin tespit edilmesine yönelik geniş kapsamlı bir filyasyon çalışması başlattı. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ile koordineli bir şekilde hareket edildiğini vurgulayan Fransız sağlık otoriteleri, halkın panik yapmaması gerektiğini, gerekli tüm güvenlik protokollerinin titizlikle uygulandığını ifade etti. Ebola virüsünün bulaşma yolları göz önüne alındığında, hastanın yakın çevresindeki bireylerin sağlık durumlarının yakından takip edileceği ve önleyici tedbirlerin en üst seviyeye çıkarıldığı kaydedildi.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü