Yeşilay'dan Alkol Uyarısı: Güvenli Tüketim Sınırı Yok

Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, Dünya Sağlık Örgütü verilerine dayanarak alkol tüketiminde güvenli bir alt limit bulunmadığını belirterek toplumda farkındalık çağrısında bulundu.

Jun 24, 2026 - 15:30
Yeşilay'dan Alkol Uyarısı: Güvenli Tüketim Sınırı Yok
Yeşilay Genel Başkanı Doç. Dr. Mehmet Dinç, alkolün insan sağlığı üzerindeki yıkıcı etkilerine dikkat çekerek önemli açıklamalarda bulundu. Dünya Sağlık Örgütü'nün (DSÖ) son yıllarda yaptığı bilimsel araştırmaların sonuçlarını paylaşan Dinç, alkol tüketimi konusunda toplumda yerleşmiş olan 'az miktarda tüketimin zararsız olduğu' algısının tamamen yanlış olduğunu vurguladı. Doç. Dr. Dinç, 'Dünya Sağlık Örgütünün çok önemli bir tespiti oldu geçtiğimiz yıllarda. Alkolle alakalı güvenli bir alt limit yok. Şu kadar kullanırsanız güvenli, bu kadar kullanırsanız zararlı diye bir şey yok' ifadelerini kullanarak konunun ciddiyetine dikkat çekti. Sağlık otoritelerinin verilerine göre, alkolün vücuda girdiği andan itibaren sistemik bir toksik etki yarattığını belirten Yeşilay Başkanı, güvenli bir eşik değerin bulunmaması nedeniyle her türlü tüketimin risk teşkil ettiğini ifade etti. Dinç, bu durumun toplum genelinde büyük bir teyakkuza ihtiyaç duyulmasına yol açtığını belirterek, özellikle genç nesillerin korunması ve alkol bağımlılığıyla mücadele süreçlerinde bu bilimsel gerçeğin temel alınması gerektiğini sözlerine ekledi.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü