Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin gelecek vizyonunu şekillendirecek olan enerji dönüşüm stratejilerine dair kritik açıklamalarda bulundu. Elektrifikasyonun Türkiye'nin enerji politikasının merkezinde yer alacağını vurgulayan Bakan Bayraktar, 2035 yılına kadar hedeflenen dönüşümün hayata geçirilmesi için yaklaşık 200 milyar dolarlık bir finansman hacmine ihtiyaç duyulduğunu belirtti.
Bakan Bayraktar, bu büyük çaplı yatırımın sadece enerji üretimiyle sınırlı kalmayacağını; yenilenebilir enerji kaynaklarının çeşitlendirilmesi, nükleer enerji santrallerinin devreye alınması ve ulusal enerji altyapısının modernizasyonu gibi çok katmanlı bir süreci kapsadığını ifade etti. Türkiye'nin sürdürülebilir enerji hedeflerine ulaşması için özel sektör ve uluslararası iş birliklerinin önemine dikkat çeken Bayraktar, bu yatırımların ülkenin enerji bağımsızlığı yolunda atılmış en stratejik adımlar olacağını dile getirdi.
2035 enerji dönüşüm haritasının, Türkiye'nin karbon nötr hedefleriyle uyumlu bir şekilde ilerleyeceğini belirten Bakanlık yetkilileri, özellikle rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesinin artırılmasına yönelik teşviklerin süreceğini kaydetti. Bu devasa yatırım planı, Türkiye'nin enerji arz güvenliğini sağlarken aynı zamanda yerli ve milli enerji kaynaklarının ekonomiye kazandırılması noktasında da kritik bir rol oynayacak.