Taşınmaz Satışlarında 'Güvenli Ödeme' Dönemi 1 Ekim'e Ertelendi

Ticaret Bakanlığı, gayrimenkul sektöründe dolandırıcılık vakalarını azaltmayı hedefleyen güvenli ödeme sisteminin zorunlu başlangıç tarihini 1 Ekim olarak güncelledi.

Jun 26, 2026 - 22:30
Taşınmaz Satışlarında 'Güvenli Ödeme' Dönemi 1 Ekim'e Ertelendi
Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, taşınmaz satış işlemlerinde kayıt dışılığı önlemek ve vatandaşları dolandırıcılık risklerine karşı korumak amacıyla geliştirilen 'Güvenli Ödeme Sistemi'nin yürürlüğe giriş tarihi yeniden düzenlendi. Daha önce kamuoyuna duyurulan takvimde değişikliğe gidilerek, sistemin zorunlu hale geleceği tarih 1 Ekim olarak belirlendi. Bakanlık yetkilileri, bu ertelemenin sektör paydaşlarının sisteme tam uyum sağlaması ve teknik altyapının kusursuz işlemesi adına atılmış bir adım olduğunu vurguladı. Yeni düzenleme ile birlikte, tapu dairelerinde gerçekleştirilen nakit elden ödeme devri tamamen sona erecek ve tüm işlemler bankalar aracılığıyla, blokeli hesaplar üzerinden gerçekleştirilecek. Bu sayede, alıcı ve satıcı arasındaki güven sorununun ortadan kaldırılması ve gayrimenkul piyasasında şeffaflığın artırılması hedefleniyor. 1 Ekim itibarıyla başlayacak olan bu zorunluluk, emlak sektöründe yeni bir dönemin kapılarını aralayacak.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü