Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yürütülen düzenlemeler kapsamında, yurt dışından getirilen ve Türkiye'de yasal kayıt altına alınmayan mobil cihazlar için tanınan süre bugün itibarıyla doldu. Yapılan resmi açıklamada, kayıt dışı cihazların şebeke erişiminin kesileceği ve bu cihazların Türkiye sınırları içerisinde iletişim hizmetlerinden yararlanamayacağı vurgulandı.
Söz konusu düzenleme, kayıt dışı ekonomiyle mücadele ve güvenlik standartlarının korunması amacıyla hayata geçirildi. Yurt dışından yolcu beraberinde getirilen telefonların, giriş tarihinden itibaren belirli bir süre içerisinde e-Devlet üzerinden IMEI kaydının yapılması zorunlu tutuluyor. Bu süreyi geçiren veya kayıt işlemini tamamlamayan kullanıcıların cihazları, sistem tarafından otomatik olarak 'iletişime kapalı' statüsüne alınacak.
Cihazlarının kapanmasını istemeyen vatandaşların, zaman kaybetmeden e-Devlet kapısı üzerinden gerekli harç ödemelerini yaparak kayıt işlemlerini tamamlamaları gerekiyor. BTK yetkilileri, vatandaşları güvenli olmayan yöntemlerden kaçınmaları konusunda uyarırken, kayıt dışı cihazların şebekeye bağlanmasının engellenmesiyle birlikte mobil iletişim sektöründeki kayıtlılık oranının artırılmasının hedeflendiğini belirtti.