Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yurt dışından getirilen ve Türkiye'de yasal kayıt süreci tamamlanmayan mobil cihazlar için kritik bir uyarıda bulundu. Uzun süredir devam eden yasal düzenleme kapsamında, kayıt dışı bırakılan cihazların Türkiye'deki mobil şebekelerle olan bağlantısının kesilmesi için belirlenen son tarih bugün itibarıyla doluyor. Bu süre zarfında IMEI kaydı yapılmayan veya kayıt ücretini yatırmayan kullanıcıların telefonları, gece yarısından itibaren iletişim ağından tamamen izole edilecek.
Yetkililer, cihazlarının kapanmasını istemeyen vatandaşların e-Devlet kapısı üzerinden 'IMEI Kayıt' işlemlerini ivedilikle gerçekleştirmeleri gerektiğini hatırlatıyor. Kayıt işleminin tamamlanabilmesi için ilgili harç bedelinin vergi dairelerine veya dijital ödeme yöntemleriyle yatırılması şart koşuluyor. İşlemini yapmayan kullanıcıların cihazları, şebeke erişimine kapatıldıktan sonra sadece Wi-Fi üzerinden internete bağlanabilecek ancak hücresel veri ve arama özelliklerini kullanamayacak.
Söz konusu düzenleme, kaçak cihaz girişlerini engellemek ve kayıt dışı ekonominin önüne geçmek amacıyla yürütülüyor. BTK yetkilileri, vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına kayıt işlemlerini son dakikaya bırakmadan tamamlamaları konusunda uyarılarda bulunurken, sürenin uzatılmasına dair herhangi bir resmi açıklama yapılmadığını da vurguladı.