Kayıtsız Telefonlar İçin Kritik Eşik: Bugün Son Gün!

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yurt dışından getirilen cihazlara tanınan yasal kayıt süresi bugün sona eriyor. Kayıt yaptırmayan telefonlar şebeke erişimine kapatılacak.

Jun 26, 2026 - 16:30
Kayıtsız Telefonlar İçin Kritik Eşik: Bugün Son Gün!
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yürütülen düzenlemeler kapsamında, yurt dışından yolcu beraberinde getirilen ve Türkiye'de henüz kayıt altına alınmamış olan mobil cihazlar için tanınan yasal süre bugün itibarıyla doluyor. Söz konusu düzenleme, Türkiye'de kesintisiz iletişim hizmeti almak isteyen tüm kullanıcıları yakından ilgilendiriyor. Bugün mesai saati bitimine kadar IMEI kaydı gerçekleştirilmeyen cihazlar, BTK'nın merkezi sistemleri tarafından otomatik olarak tespit edilerek şebeke erişimine kapatılacak. Bu durum, cihazların sadece arama yapma veya veri trafiği sağlama özelliklerinin devre dışı kalması değil, aynı zamanda cihazın Türkiye sınırları içerisinde bir iletişim aracı olarak işlevsiz hale gelmesi anlamına geliyor. Yetkililer, mağduriyet yaşanmaması adına kullanıcıların e-Devlet kapısı üzerinden gerekli IMEI kayıt işlemlerini ivedilikle tamamlamaları gerektiğini hatırlatıyor. Kayıt işlemleri için gerekli olan harç ödemelerinin vergi daireleri veya dijital ödeme kanalları üzerinden yapılması, ardından sistem üzerinden onay sürecinin tamamlanması önem arz ediyor. Süreç sonunda kayıt işlemini gerçekleştirmeyen kullanıcıların cihazları, uluslararası kimlik numaraları üzerinden kara listeye alınarak iletişime tamamen kapatılacaktır.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü