Depozito Yönetim Sisteminde Geri Sayım: HOREKA İşletmeleri İçin Kayıt Süreci Hızlandı

1 Temmuz itibarıyla ulusal çapta devreye girecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sistemi için otel, restoran ve kafe işletmelerinin kayıt süreci tüm hızıyla devam ediyor.

Jun 26, 2026 - 12:00
Depozito Yönetim Sisteminde Geri Sayım: HOREKA İşletmeleri İçin Kayıt Süreci Hızlandı
Çevre ve Şehircilik politikaları kapsamında hayata geçirilen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) sistemi, Türkiye genelinde 81 il ve 973 ilçeyi kapsayacak şekilde genişletiliyor. 1 Temmuz tarihinde ulusal entegrasyon sürecine geçiş yapacak olan sistemde, HOREKA (otel, restoran ve kafe) kategorisindeki işletmelerin sisteme dahil olması büyük önem taşıyor. İşletmelerin yasal yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri adına Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini ivedilikle tamamlamaları bekleniyor. Sistemin işleyişi açısından kritik bir aşama olan bu süreçte, işletmelerin sadece kayıt yaptırması yeterli olmuyor. HOREKA noktalarının, atık yönetimi ve lojistik süreçlerini yürütecek saha operatörlerini de belirleyerek sisteme tanımlamaları gerekiyor. Yetkililer, belirlenen takvime uyum sağlanmasının, döngüsel ekonomi hedefleri ve çevresel sürdürülebilirlik açısından hayati bir adım olduğunu vurguluyor. Kayıt sürecini tamamlamayan işletmelerin, 1 Temmuz'dan itibaren başlayacak olan ulusal uygulamada operasyonel aksaklıklar yaşamaması için DBYS portalı üzerinden işlemlerini bir an önce sonuçlandırmaları tavsiye ediliyor.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü