Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), yurt dışından yolcu beraberinde getirilen ve Türkiye'de yasal kayıt süreci tamamlanmayan mobil cihazlar için uygulanan yasal sürenin bugün itibarıyla dolduğunu duyurdu. Söz konusu düzenleme kapsamında, belirli bir süre içerisinde IMEI kaydı yapılmayan cihazların, Türkiye'deki tüm mobil şebekelerden gelen ve giden aramalara, kısa mesajlara ve veri erişimine kapatılacağı belirtildi.
Yetkililer, cihazlarının kapanmasını istemeyen kullanıcıların e-Devlet kapısı üzerinden gerekli kayıt işlemlerini ivedilikle tamamlamaları gerektiğini vurguladı. Kayıt dışı cihazların şebeke erişiminin kesilmesinin ardından, cihazların tekrar aktif hale getirilmesi için sadece kayıt işleminin yapılması yeterli olmayabilir; bu durum kullanıcılar için ciddi mağduriyetlere yol açabilir.
Kullanıcıların cihazlarının IMEI durumunu sorgulamak için BTK'nın resmi internet sitesi üzerinden 'IMEI Sorgulama' ekranını kullanabilecekleri hatırlatıldı. Bugün mesai bitimine kadar kayıt işlemlerini gerçekleştirmeyen cihaz sahiplerinin, ilerleyen süreçte cihazlarını Türkiye sınırları içerisinde iletişim amaçlı kullanmaları mümkün olmayacak.