Eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte milyonlarca öğrenci ve veli için karne heyecanı başladı. Ancak uzmanlar, karnelerin sadece akademik bir sonuç değil, aynı zamanda aile içi iletişimin bir aynası olduğu konusunda uyarıyor. Uzman Psikolog Begüm Özkaya, karne sonuçlarının tek sorumlusunun öğrenciler olarak görülmesinin büyük bir hata olduğunu belirtti.
Özkaya, yaptığı açıklamada, akademik başarının veya başarısızlığın sadece öğrencinin bireysel çabasına indirgenemeyeceğini ifade etti. Ebeveynlerin, çocuklarının eğitim sürecindeki destek mekanizmalarının en önemli parçası olduğunu hatırlatan Özkaya, 'Karne, çocuğun bir dönem boyunca gösterdiği performansın bir yansımasıdır. Eğer bir başarısızlık söz konusuysa, bu durumun nedenlerini sadece çocukta aramak yerine, aile ortamının, çalışma koşullarının ve ebeveyn desteğinin de gözden geçirilmesi gerekir' dedi.
Uzman Psikolog, velilere karne günü yaklaşırken çocuklarına karşı daha yapıcı ve destekleyici bir tutum sergilemeleri çağrısında bulundu. Özkaya, karne notlarının çocuğun kişiliğini tanımlamadığını vurgulayarak, düşük notların bir 'yıkım' olarak görülmemesi, aksine eksiklerin giderilmesi için bir fırsat olarak değerlendirilmesi gerektiğini belirtti. Başarının ödüllendirilmesi kadar, başarısızlığın da doğru yöntemlerle analiz edilmesinin çocukların özgüven gelişimi için kritik öneme sahip olduğunu ifade etti.