Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte hava sıcaklıklarında ve nem oranlarında yaşanan artış, insan sağlığı üzerinde, özellikle de kalp-damar sistemi üzerinde ciddi bir baskı oluşturuyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Kardiyoloji Uzmanı Dr. Ender Özal, yüksek sıcaklıkların vücudun ısı dengesini korumak için kalbin daha fazla çalışmasına neden olduğunu ve bu durumun mevcut kalp hastalıklarını tetikleyebileceğini vurguladı. Dr. Özal, 'Sıcaklık ve nemdeki artış, kalp krizi, hipertansiyon atakları ve kalp yetmezliği gibi ciddi klinik tabloların görülme sıklığını doğrudan artırmaktadır' ifadelerini kullandı.
Uzmanlar, özellikle kronik rahatsızlığı olan bireylerin ve yaşlıların günün en sıcak saatlerinde dışarı çıkmamaları gerektiği konusunda hemfikir. Dr. Ender Özal, vücudun aşırı ısınmasının sıvı kaybına ve elektrolit dengesizliğine yol açarak kalbi zorladığını belirtti. Bu süreçte kalp sağlığını korumak için bol su tüketiminin ve hafif beslenmenin hayati önem taşıdığını hatırlatan Özal, vatandaşların vücutlarından gelen sinyalleri dikkatle takip etmeleri gerektiğini ifade etti.
Dr. Özal, olası bir sağlık krizinin önüne geçmek adına kritik belirtilere dikkat çekerek şunları ekledi: 'Beklenmeyen göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, baygınlık hissi veya ani tansiyon değişiklikleri gibi semptomlar, vücudun alarm verdiğinin göstergesidir. Bu tür durumlarla karşılaşıldığında vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması, hayati risklerin minimize edilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.'