Türkiye'nin Yeşil Enerji Hamlesi: 2035'e Kadar 8 Milyon Elektrikli Araç Hedefi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin 2035 yılına kadar elektrikli araç sayısını 8 milyona çıkarmayı hedeflediğini ve bu vizyonun COP31 zirvesinde detaylandırılacağını duyurdu.

Jun 25, 2026 - 12:00
Türkiye'nin Yeşil Enerji Hamlesi: 2035'e Kadar 8 Milyon Elektrikli Araç Hedefi
Türkiye, sürdürülebilir bir gelecek ve karbon nötr hedefleri doğrultusunda ulaşım sektöründe devrim niteliğinde bir dönüşüme hazırlanıyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, yaptığı açıklamada ülkenin enerji stratejisinin merkezine elektrifikasyonu yerleştirdiklerini vurguladı. Bu kapsamda, 2035 yılına kadar yollardaki elektrikli araç sayısının 6 ila 8 milyon bandına çıkarılması hedefleniyor. Söz konusu stratejik dönüşümün detayları, bu yılın Kasım ayında Antalya'da düzenlenecek olan Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı'nda (COP31) dünya kamuoyu ile paylaşılacak. Türkiye'nin ev sahipliği yapacağı bu zirve, ülkenin enerji dönüşümündeki kararlılığını küresel arenada tescillemek adına kritik bir platform görevi görecek. Bakan Bayraktar, enerji arz güvenliği ve çevresel sürdürülebilirlik dengesinin gözetildiği bu yeni yol haritasının, sadece ulaşım sektörünü değil, aynı zamanda şebeke altyapısı ve yenilenebilir enerji yatırımlarını da doğrudan etkileyeceğini belirtti. Türkiye, bu hamleyle hem fosil yakıtlara olan bağımlılığı azaltmayı hem de yerli teknoloji üretimiyle elektrikli araç ekosisteminde bölgesel bir merkez olmayı amaçlıyor.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü