Bakan Bayraktar'dan 200 Milyar Dolarlık Enerji Dönüşümü Hamlesi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin 2035 enerji vizyonunu açıklayarak, yenilenebilir enerji ve nükleer odaklı dönüşüm için 200 milyar dolarlık devasa bir yatırım ihtiyacı olduğunu duyurdu.

Jun 24, 2026 - 19:30
Bakan Bayraktar'dan 200 Milyar Dolarlık Enerji Dönüşümü Hamlesi
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye'nin gelecek on yılı kapsayan enerji stratejilerine dair kritik açıklamalarda bulundu. Elektrifikasyonun Türkiye'nin enerji politikasının merkezine yerleştiğini vurgulayan Bayraktar, sürdürülebilir bir gelecek için yenilenebilir enerji kaynaklarının kapasitesinin artırılmasının yanı sıra nükleer enerji ve altyapı modernizasyonunun da hayati önem taşıdığını belirtti. Bakan Bayraktar, 2035 yılına kadar hedeflenen enerji dönüşüm haritasının başarıya ulaşması için yaklaşık 200 milyar dolarlık bir finansman ihtiyacı bulunduğuna dikkat çekti. Bu yatırımın, Türkiye'nin enerji bağımsızlığını güçlendireceğini ve karbon nötr hedeflerine ulaşmada kilit rol oynayacağını ifade eden Bayraktar, özel sektör ve uluslararası iş birliklerinin bu süreçteki önemine vurgu yaptı. Söz konusu yatırım planı, Türkiye'nin enerji arz güvenliğini sağlarken aynı zamanda yerli ve milli enerji kaynaklarının ekonomiye kazandırılmasını hedefliyor. Bakanlık, bu süreçte şebeke altyapısının güçlendirilmesi, depolama teknolojileri ve verimlilik odaklı projelerin önceliklendirileceğini belirterek, Türkiye'nin enerji dönüşümünde bölgesel bir lider olma vizyonunu bir kez daha yineledi.

What's Your Reaction?

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0
terminalhaber Terminal haber resmi yazı editörü