Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, küresel ticaretin en kritik geçiş noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'nde yaşanan hareketliliğe ilişkin önemli açıklamalarda bulundu. Bölgedeki güvenlik risklerini yakından takip ettiklerini belirten Bakan Uraloğlu, devletin ilgili tüm kurumlarıyla tam bir koordinasyon içerisinde hareket edildiğini vurguladı.
Bakan Uraloğlu, yaptığı yazılı açıklamada 26 Haziran 2026 tarihi itibarıyla bölgede bulunan Türk bayraklı veya Türk sahipli gemilerin durumuna dair güncel verileri paylaştı. Uraloğlu, 'Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 gemimiz güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır' ifadelerini kullandı.
Söz konusu tahliye operasyonunun, bölgedeki jeopolitik risklerin artması üzerine denizcilik güvenliğini sağlamak amacıyla titizlikle yürütüldüğü öğrenildi. Bakanlık yetkilileri, bölgedeki ticari faaliyetlerin aksamaması ve Türk denizcilerinin can güvenliğinin korunması adına gerekli tüm tedbirlerin alınmaya devam edeceğini belirtti.