Türkiye, enerji sektöründeki stratejik yatırımlarıyla kurulu gücünü artırmaya devam ediyor. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı tarafından paylaşılan verilere göre, ülkenin toplam elektrik kurulu gücü Mayıs ayı sonu itibarıyla 125 bin 598 megavat seviyesine yükseldi. Bu büyüme, Türkiye'nin enerji arz güvenliğini sağlama ve dışa bağımlılığı azaltma hedefleri doğrultusunda atılan adımların bir sonucu olarak değerlendiriliyor.
Dünya Yenilenebilir Enerji Günü kapsamında açıklamalarda bulunan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, yenilenebilir enerjinin toplam kapasite içindeki payının önemine dikkat çekti. Bakan Bayraktar, 125 bin 598 megavatlık toplam kurulu gücün 78 bin 561 megavatlık kısmının tamamen yenilenebilir enerji kaynaklarından oluştuğunu belirtti. Özellikle rüzgâr ve güneş enerjisi yatırımlarının hız kazandığını vurgulayan Bayraktar, bu iki kaynağın toplam kurulu gücün üçte birinden fazlasını oluşturduğunu ifade etti.
Sadece rüzgâr ve güneş enerjisinde 42 bin megavatlık eşiğin geride bırakılması, Türkiye'nin 'Enerjide Tam Bağımsızlık' vizyonu için kritik bir dönüm noktası olarak görülüyor. Bakan Bayraktar, gelecek nesillere daha yeşil ve sürdürülebilir bir dünya bırakma hedefiyle yerli ve temiz enerji kaynaklarına yönelik yatırımların kararlılıkla sürdürüleceğini vurguladı.