Hizbullah lideri Naim Kasım, bölgedeki gerilimi tırmandıracak açıklamalarda bulunarak, ABD arabuluculuğunda İsrail ile Lübnan arasında müzakere edilen çerçeve anlaşmasını 'yok hükmünde ve aşağılayıcı' olarak tanımladı. Kasım, söz konusu metnin Lübnan'ın egemenlik haklarını ihlal ettiğini ve kabul edilemez şartlar içerdiğini belirtti. Hizbullah'ın tavrını net bir şekilde ortaya koyan Kasım, İsrail'in Lübnan topraklarındaki varlığının hiçbir şekilde meşru olmadığını savundu.
Kasım, açıklamalarının devamında İsrail'in Lübnan'dan çekilmesi için İran ile ABD arasında daha önce gündeme gelen mutabakat zaptını işaret etti. İsrail'in bu mutabakat çerçevesinde hareket etmesi gerektiğini belirten Hizbullah lideri, diplomatik süreçlerin İsrail'in askeri hedeflerine hizmet etmekten öteye geçmediğini iddia etti. Bölgedeki askeri hareketliliğin sürdüğü bir dönemde gelen bu çıkış, ateşkes umutlarını zayıflatırken, taraflar arasındaki diplomatik tıkanıklığın derinleştiğine işaret ediyor.