Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, yoğun diplomasi trafiği kapsamında Katar Başbakanı ve Dışişleri Bakanı Muhammed bin Abdurrahman Al Sani ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. Diplomatik kaynaklardan edinilen bilgilere göre, görüşmede ikili ilişkilerin yanı sıra bölgesel istikrarı yakından ilgilendiren güncel meseleler masaya yatırıldı. Türkiye ve Katar arasındaki stratejik iş birliğinin altının çizildiği görüşmede, özellikle Orta Doğu'daki son gelişmeler ve insani krizlerin çözümüne yönelik atılabilecek ortak adımlar değerlendirildi. Bakan Fidan ve Al Sani, iki ülke arasındaki koordinasyonun devamlılığı konusunda mutabık kalırken, bölgesel barışın tesisi için diplomatik kanalların açık tutulmasının önemi vurgulandı. Görüşme, tarafların bölgesel sorunlara yönelik ortak vizyonunu bir kez daha teyit etmiş oldu.