Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yoğun diplomasi trafiği kapsamında bölge liderleriyle kritik görüşmeler gerçekleştirdi. İlk olarak İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan ile bir telefon görüşmesi yapan Erdoğan, Türkiye ve İran arasındaki ikili ilişkilerin güçlendirilmesi ve bölgesel iş birliğinin artırılması konularında fikir alışverişinde bulundu. Görüşmede, küresel ölçekteki gelişmelerin Orta Doğu üzerindeki etkileri ve iki ülke arasındaki stratejik ortaklığın önemi vurgulandı.
Diplomasi trafiğini sürdüren Cumhurbaşkanı Erdoğan, ardından Irak Başbakanı ile bir telefon görüşmesi gerçekleştirdi. İki lider, Türkiye ve Irak arasındaki ekonomik ve siyasi ilişkilerin yanı sıra, bölgesel istikrarı tehdit eden unsurlar ve terörle mücadele gibi kritik başlıkları ele aldı. Görüşmelerde, bölgesel barışın tesisi adına atılabilecek ortak adımlar ve iki ülke arasındaki sınır güvenliği konularında mutabık kalındığı ifade edildi.